Problemfritt båthold med Smart Marine i rygg

Nyheter

Smart Marine ønsker å skape et problemfritt båthold for sine kunder. Skulle du være uheldig å få en skade på båten, kan de gjøre alt for de gi i forhold til takst, kontakten med forsikringsselskapet og det å berge, hente og fikse selve båten. 

Smart Marine har på Avaldsnes bygd opp et effektivt verksted med stor kapasitet. De er sertifisert verksted for Yamaha og Evinrude. På Avaldsnes tar de tar imot båter av alle merker, og er også godkjent av biltilsynet for reparasjoner av tilhengere. 

 

- Vi har tre verkstedhaller med løftebukker og effektiv drift. En stor industrihall gjør at vi kan ta på oss alt fra servicer, til mer omfattende reparasjonsjobber på større båter. Du levere båten til service sjøveien, uten at det vil koste mye ekstra. Vi arbeider med å bygge en båtlift nede ved sjøen, som vil bedre sikkerheten og gi oss større kapasitet. Kort vei fra båtsenteret har vi 15-20 båtplasser til rådighet, sier Mikael Framnes Vikse hos Smart Marine.

 

 

 

Få ferdige servicekit av super kvalitet

 

I forbindelse med oppussingen har de bygd opp et nytt kundemottak for verkstedkunder i butikken, alt for å øke effektiviteten og gjøre det enklere for kundene.

 

- Foruten at du kan bestille service, og få hjelp i forhold til skader og forsikringssaker, vil vi selge ferdige servicekit til de som vil skru litt selv. Vi har lang erfaring med service på utenbordsmotorer, og vil sette opp kit med de riktige delene. De fleste skadene skyldes ofte elektronikken. Derfor velger vi deler av høy kvalitet, både rustfritt og syrefaste deler. I forhold til tilhengere har vi det meste du trenger av reservedeler, i god kvalitet og til gode priser. På noen av delene konkurrerer vi faktisk med lavpriskjedene på pris. Mange får hvert år montert dieselvarmere og landstrøm på båtene sine hos oss. 

 

Tar hele forsikringsjobben for deg

Skulle du være uheldig med båten din, vil Smart Marine være behjelpelige gjennom hele prosessen. Ikke bare kan de gjennomføre takst på båten, men gjennom gode samarbeidspartnere kan de hente/berge båten. De foretar takst og har all kommunikasjon med forsikringsselskapet, foruten at de selvsagt reparerer båten/motoren din og foretar leveringen tilbake.

-  For mange kan det være en stressfaktor å kjøre hele denne prosessen selv. Målet vårt er at kunden skal oppleve problemfritt båthold, selv om det kan dukke opp problemer og utfordringer, sier Framnes Vikse.

 

Bedre opplag ute – med plast

 

smart.marine.artikkel02.bilde03.1019.jpeg

Mange av har opplevd å klargjøre båten på høsten, men ute i råk, regn og vind må jobben gjøre om igjen på våren.

 

- Ønsker du hjelp til å vaske båten, prime og bunnsmøre, har vi et veldig bra system med sprøyter som gir jevnere og bedre kvalitet. Vi kan også polstre båten med solid plast av god kvalitet som gjør at båten kan settes i opplag på egen tomt, eller utendørs på låst område hos oss. Plasten er av veldig god kvalitet og attraktiv i forhold til resirkulering. Dette er rimeligere enn å ha båten i opplag innendørs, på samme tid som du kan lagre båten på egen tomt, eller ved hytten. Stadig flere velger denne formen for opplag, sier Framnes Vikse. 

 

Hovedbilde øverst:

Odd Harald Pedersen vil ha et spesielt ansvar for det nye kundemottaket i butikken, og følge opp kundene. Her avbildet i en de fire verkstedene på det nyoppussede anlegget på Avaldsnes

UA-42090484-1